Saturday, August 22, 2009

Rakyat Malaysia Memandang Enteng H1N1 .

Baru-baru ni aku pergi pasar malam dekat dengan rumah mak aku..aku tengok ada dua orang je yang pakai "face mask" kat pasar malam tu termasuk dengan aku jadi 3 orang jelah...walaupun setiap hari diperingatkan kat radio-radio supaya orang ramai memakai " face mask " apabila keluar ke tempat yang sesak dengan orang ramai agar dapat mengelakkan jangkitan virus tersebut tapi betul lah orang kita ni memang berani dan langsung tak takut dengan jangkitan virus tersebut .Kalau lah korang benar-benar sihat dan berani untuk tidak memakai topeng muka tersebut tetapi fikirkanlah anak-anak korang kat rumah yang masih kecil dan juga jika ada diantara korang yang mempunyai isteri yang mengandung , tindakan korang tidak memakai "face mask" tersebut mendatangkan risiko jangkitan kepada mereka.Virus tersebut mampu membahayakan diorang.Untuk itu aku sebagai rakyat Malaysia yang prihatin,nak tolong ingatkan korang lagi...pakailah " face mask" demi kebaikkan semua buat masa ini dan sayangilah keluarga korang terutama yang mempunyai penyakit kerana mereka lebih berisiko untuk maut jika dijangkiti virus ini ....Harap Maklum...

No comments: